Sunday, January 3, 2010

Macarons

 Konecno i jas sobrav hrabrost da go probam ovoj predizvik,macarons:)Francuska delicija so poteklo od Italija:)potocno od zborot "maccarone" sto znaci fino testo.Malecki,fini,so sjajna, krckava koricka,sto potseka na ljuspa od jajce,a sredina i supliva i kremasta...Pravenje na ovie posebni sendvic-kolacinja bara golema disciplina,strogo drzenje do najmal detal od receptot,soodvetni kujnski pribror, tehnika...Zatoa posle prvoto citanje, kako seto toa zvuci komplicirano,i kako ocigledno bi zavrsilo so neuspeh kaj mene,bev skoro 100% uverena deka nema da uspeam da gi napravam...ama toj mal procent verba,i so odlicno objasneta postapka na izrabotka na blogot  Sweet corner od Jasenka, se resiv i uspeav,taka da sum mnogu gorda i srekna kako malo dete na mojot uspeh!!:)
Recept:
  • 3 belki(oddeleni od zoltki najmalku 24casa pred pravenje,i ostaveni pokrieni na sobna temperatura,..jas gi cuvav 3dena)
  • maalkuu sol
  • 50gr. seker
  • 200gr seker vo prav
  • 110gr meljani bademi(vo prav)
  • 1-3kapki vinski ocet 
  • po zelba boja za kolaci vo prav/ili/kakao
Sobata vo koja sto ke gi cuvate belkite,a podocna i matite,treba da bide suva,ne ladna.Vlaznosta e golem rizik koj vodi do neuspeh.Sadot vo koj sto ke matite belkite treba da bide idealno cist,i suv.Bademite e najdobro da gi kupite blansirani,pa sami da gi somelete na masinka za melenje orevi.,i ako e potrebno meljajte gi nekolku pati,dodeka dobiete prav,brasno.Prosejte go sekerot vo prav,pa pomesajte go ubavo so meljanite bademi,pa prosejte gi zaedno uste dva pati.Spremete go plehot vo koj sto ke gi pecete,i oblozete go dva lista hartija za pecenje(pek-papir),kako ne bi zagorele odozdola,a i polesno za odlepuvanje.Znaci stavete gi belkite vo sadot,dodadete sosem malku sol,i matete postepeno zgolemuvajki ja brzinata na matenje.Dodajte edna polovina od kristal secerot,kapnete 1-3kapki vinski ocet,i matete 5min,pa dodajte ja i drugata polovina od secerot,i matete(bez prestan),dodeka dobiete gusta,cvrsta(ne precvrsta)pena,nesto kako pena za bricenje(taka objasni Jasenka:).Togas isklucete go mikserot,i vo 3navrati dodajte si suvite sostojki,i matete so plasticna spatula(ili plas.lazica),mesajki kako sostojkite bi se ubavo povrzale,i kako ne bi imalo meurcinja od vozduh..znaci mesate,ama ne grubo,tuku nezno,i ne predolgo.Smesata e sgotova koga ke ima oblik i dvizenje kako lava(magma).Probajte malku nastrana,stavete edno topce,i ako vrvot ne ostanuva cvrsto nagore,znaci spremno e,ne treba vise mesanje.Stavete ja smesata vo gotvarski spric,so obicen kruzen otvor,pravete krugcinja(jas gi pravev so precnik od 2,5cm),razdaleceni edno od drugo,kako ne bi se zalepile pri pecenje.Ako sakate da dodavate boi,podelete ja smesata prvin,i stavajte boi,ili kakao,i togas vo spric.Otkako ste gi istiskale krugcinjata,so raka cukajte odozgola nekolku pati kako bi se otstranile moznite meuri od vozduh,i povrsinata bi ostanala mazna.Taka ostavete gi na masa da stojat okolu 1,5 sat,kako bi se zasusile malku na vozduh,i bi dobile podocna krckava koricka.Ne preskoknuvajte go ovoj vazen cekor!!!Otkako se odmoreni:),vklucete rerna na 150 stepeni,i koga e ugrejana,stavete gi i pecete na sredina,nikako ne otvarajki rerna za vreme na pecenje,ako treba podglavete ja rernata ubavo,kako ne bi vleguvalo vozhduh,i pecete gi okolu 12-15 min,zavisno od rernata,no vnimavajte da ne vi zagorat,potemnat,a sepak da bidat ispeceni,vo sprotivno nema da se odlepat ubavo od hartijata.Najgolemo vozbuduvanje e navistina kako sto i drugite opisaa,koga gi gledas kako rastat vo rernata i go oformuvaat prstenot(penasto stapalo:),koj e znak na uspesni,vistinski macaroni:)Koga se peceni,nezno odelete gi od hartija,jas nemav nikakov problem.Ostavete gi da se oladnat i posle slepuvajte po dva so nekoj krem,ili pak marmalad.Ostavete gi eden den(ako ste strplivi:),zasto togas se mnoooguuu povkusni:)
    Krema:
    • 1dcl hopla(tecna pavlaka) za gotvenje
    • 100gr crna cokolada 81%
    • 1 golema lazica maslac
    Eve nekolku linkovi za poveke informacii za macarons:
    Tartelette
    Wikipedia
    Da mi je nesto slatko


      Ohje:
      • 3 valkuaista(erotettuna keltuaisista ainakin 24t ennen käyttöä,ja säilytettynä huoneenlämmössä kuivassa paikassa...liika kosteus pilaa macaronsien laadun)
      • hyppysellinen suola
      • 50gr. hienoa sokeria
      • 200gr. tomusokeria
      • 110gr.mantelijauhetta(parasta olisi jos on tosi tuoretta,tai tehdä sitä itse,ja siivilöidä sitä monta kerta)
      • 1-3 tippaa punaviinietikkaa(tai jos on mahdollista löytää cream fo tartar,3/4 pienilusikallinen)
      • väri,parasta tomu- tai pastaväri
      Huone jossa tehdään macarons pitäisi olla kuiva,ei kylmä:)Siivilöity tomusokeri ja siivilöity mantelijauhe sekoitetaan keskenään,ja sitten siivilöidään vielä pari kerta.Uunipellille laitetaan pari leivinpaperia.Laitetaan valkuaiset ja suola,ja vatkataan nopeutta hiljalleen nostaen.Sitten lisätään puolet hienosokerista ja 1-3tippaa etikkaa,vatkataan 5min.,ja sitten lisätään loput sokerista ja vatkataan siihen asti kunnes tulee paksua vaahtoa,mutta ei liian paksua,jotakin kuin partavaahdolta.Sitten sammutetaan vatkain,ja lisätään kuivat ainekset kolmessa osassa,ja sekoitetaan varovasti lastalla,kunnes kaikki ainekset yhdistyvät,mutta ei liian kauan.Kokeile lautaselle laita pieni määrä seosta,ja jos ei jää häntä ylöspäin,sitten on valmis.Laita seosta purostinpussiin,leikaa pieni auko,ja pursota sitten pieniä ympyröitä(2,5cm),etäälle toisista.Kopauta pelti 2-3 kerta pöytää vasten,ja jätä ne lepäämään ainakin 1t ennen paistamista.Älä jätä väliin tätä kohtaa,koska se on tosi tärkeä että pinta ehtii vähän kuivua,ja sen takia niillä on sitten kaunis,kiiltävä pinta.Sen jälkeen kun ne ovat seisoneet,laitetaan uuni päälle,150 C,ja kun on valmis,laitetaan ne uuniin,ja suljetaan se hyvin,ja EI saa avata sitä paiston aikana.Paistetaan ne n.12-15min,mutta ole varovainen etteivät pala.Suurin riemu on kun katsoo miten ne nousee,ja miten rengas muodostuu:)Annetaan niiden jäähtyä hyvin ja sen jälkeen väliin voi laittaa hyvää marmeladia,tai ganashe,tai kuin minä:
      • 1dcl kerma
      • 100gr.tummasuklaata
      • 30gr.voita.
      tai:
      • 150gr.voita
      • 160gr.tummasuklaata
      • 100ml maitoa




      Auringon keittiö

      16 comments:

      mignonne said...

      Fotkice su me osvojile jos na coolki kad sam ih ugledala...ovo je zaista profesionalno napravljeno, mozda cu se jednom usuditi da ih isprobam!;))) svaka cast...:)))

      Tanja said...

      mignonne draga:)))))kad sam ih ja napravila,za tebe nema sumnje!!!:)hvala puno,ovakvi komentari od profesionalca ko tebe meni zlata vrede:)))treba se probati,ja sam 200% ubedjena da ces ih napraviti super!:)

      Вера said...

      Moram priznati da savršeno izgledaju.Ja sam ih radila u kuvarijacijama ali bez uspeha:(

      Anonymous said...

      wow, pa nisam ni znaala da si nam zaplivala u blogerske vode, dobrodosla, a macaronsi su me odusevili, nemam rijeci, fantasticna izvedba i hvala ti na povjerenju:)Jasenka

      Tanja said...

      Hvala Vera!:)
      Jasenka,hvala puno!!!:)Vasi blogovi su mi inspiracija,pa eto da probam i ja,i pribelezim po koju rec:)

      mignonne said...

      Evo me opet, hihi...jedna lepa nagradica te ceka na mom blogu!;)) kiss
      http://kuhinjica-mignone.blogspot.com/2010/01/nagrada.html

      Unknown said...

      Prekrasni su! I ja sam ih pravila nedavno u kuvarijacijama ali ovi tvoji su zbilja savršeni!

      Tanja said...

      Hvala Snjeza!!!:)

      Ebe said...

      Kiitos vinkistä. Tätä kokeilenkin, sillä ohje vaikuttaa hyvältä ja nämä tekemäsi ovat niin kauniita :D

      Tanja said...

      Kiitos Ebe.Nää oli miun ekat macaronsit:)eli ei se oo niin vaikee,kyllä sultakin onnistuu:)

      Unknown said...

      Eben blogin kautta minäkin tänne tömähdin ohjetta katsomaan. kiitos, tämä menee testaukseen.

      Tanja said...

      Pioni,kiitos vierailustasi!:)

      Anette said...

      Hellou :-) Eben blogin kautta minäkin tänne tulin :-D Yritin lukea kieltäsi, mutta en ymmärrä läheskään kaikkea:-D:-D Olen opiskellut puolaa ja venäjää, itse olen Virosta. Ihanat macaronet. Täytyy joskus kokeilla. Voiko sinut linkittää? Minutkin voi linkittää...

      Tanja said...

      Tervehdys sinnekin päin:))slavilaisilla kielillä on paljon yhteisiä sanoja..:)jos tarvitsee,kerro vaan,niin yritän kääntää:)kaikkia reseptejä ei ole käännetty suomeksi,kun aika ei aina riitä..:)tottakai minutkin voi linkittää...:)

      Tiina said...

      Heippa,

      Suurkiitos huippuhyvästä reseptistä. Ensimmäistä kertaa tein macaronseja ja ne onnistuivat täydellisesti.:)

      Tanja said...

      Ihana kuulla!!!!:)Kiitos sullekin!!!Terkkuja!:)